![LADEM (TA ČR, 2024–2026)](/images/stories/Projekty/loga%20projektu/Logo_TA_CR.png)
LADEM (TA ČR, 2024–2026)
Laboratoř pro design a testování metodických postupů pro rozvíjení kompetencí učitelů ve vzdělávání pro udržitelnou budoucnost
Projekt přispěje ke znalostem a zkušenostem týkajícím se možností uplatnění kompetencí pro udržitelný rozvoj v českém vzdělávacím systému– poskytne evidenci pro jejich praktické začlenění mezi vzdělávací cíle, nabídne možnosti jejich hodnocení jakožto očekávaných výstupů. Při testování a posuzování inovativních vzdělávacích strategií a metod, které k rozvoji kompetencí přispívají, využije metodu reflexivního monitorování.
Koordinátor projektu v COŽP:
Doba trvání projektu: 04/2024 – 10/2026
Finanční podpora: Technologická agentura České republiky (TA ČR), Program Prostředí pro život
Popis projektu: Cílem projektu je zkvalitnit tvorbu a implementaci strategických dokumentů zahrnujících cíle environmentálního vzdělávání a vzdělávání pro udržitelný rozvoj (VUR) - zobecnit roli kompetencí pro udržitelnost, integrovat je mezi vzdělávací cíle a očekávané výstupy, jak je budou vyjadřovat revidované Rámcové vzdělávací programy, propojit sféru formálního a neformálního vzdělávání. Díky tomu se role VUR ve vzdělávacím systému upevní a stabilizuje, témata VUR se propojí se vzdělávacími obory a průřezovými tématy tak, aby kompetence byly koherentní se vzdělávacími obsahy. Takto vytvořené know-how a získané zkušenosti s testováním navržených postupů budou popsány a metodicky nabídnuty učitelům z praxe ve formě, která je relevantní pro jejich další vzdělávání. Metodické materiály budou poté představeny tvůrcům strategických dokumentů jako zpětná vazba k jejich uplatnění v praxi; a na základě tohoto propojení zkušeností s platnými dokumenty budou poskytnuty fakultám připravujícím učitele.
Zapojená oddělení: