NOx2030 (TA ČR Prostředí pro život, 2021–2023)

NOx2030 (TA ČR Prostředí pro život, 2021–2023)

Predikce úspor emisí ze silniční dopravy do roku 2030 dosažených aplikací vybraných daňových a poplatkových nástrojů (SS03010156)

Hlavním cílem projektu je vyhodnocení možností pro dosažení redukčního cíle 5 kt emisí NOx z dopravy do roku 2030 oproti scénáři NPSE-WM a to pomocí daňových a poplatkových nástrojů.

Koordinátor projektu v COŽP:

Finanční podpora: Technologická agentura ČR

Popis projektu:

 Hlavním cílem projektu je vyhodnocení možností pro dosažení redukčního cíle 5 kt emisí NOx z dopravy do roku 2030 oproti scénáři NPSE-WM a to pomocí daňových a poplatkových nástrojů.

Dílčí cíle:

  • pomocí empirického šetření analyzovat preference domácností a jednotlivců pro alternativní technologie u osobních vozidel a při volbě dopravního módu,
  • z vývoje vozového parku osobních a lehkých užitkových vozidel odvodit chování firem,
  • pro ostatní silniční nákladní vozidla simulovat efekt výkonového zpoplatnění čtyřstupňovým dopravním modelem,
  • predikovat dopady na spotřebu paliv, přímé a nepřímé emise NOx, PM a CO2 optimalizačním modelem TIMES,
  • kvantifikovat dopady na ekonomiku modelem všeobecné rovnováhy,
  • vyhodnotit přímé a vyvolané administrativní náklady doporučené(ých) variant(y).

Partneři projektu:

  • Centrum dopravního výzkumu, v.v.i.
  • Mendelova univerzita v Brně - Provozně ekonomická fakulta
  • Univerzita Karlova - Centrum pro otázky životního prostředí
  • Vysoká škola ekonomická v Praze- Fakulta financí a účetnictví

Popis projektu

 Hlavním cílem projektu je vyhodnocení možností pro dosažení redukčního cíle 5 kt emisí NOx z dopravy do roku 2030 oproti scénáři NPSE-WM a to pomocí daňových a poplatkových nástrojů.

Dílčí cíle:

  • pomocí empirického šetření analyzovat preference domácností a jednotlivců pro alternativní technologie u osobních vozidel a při volbě dopravního módu,
  • z vývoje vozového parku osobních a lehkých užitkových vozidel odvodit chování firem,
  • pro ostatní silniční nákladní vozidla simulovat efekt výkonového zpoplatnění čtyřstupňovým dopravním modelem,
  • predikovat dopady na spotřebu paliv, přímé a nepřímé emise NOx, PM a CO2 optimalizačním modelem TIMES,
  • kvantifikovat dopady na ekonomiku modelem všeobecné rovnováhy,
  • vyhodnotit přímé a vyvolané administrativní náklady doporučené(ých) variant(y).

 

Kontakt

Univerzita Karlova
Centrum pro otázky životního prostředí
José Martího 407/2
160 00 Praha 6

tel.: +420 220 199 460

e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. 

Jak k nám

Ochrana osobních údajů

Informace o ochraně osobních údajů

Pověřenec pro ochranu osobních údajů

Mgr. Jan Jindra
E-mail: gdpr@cuni.cz
Telefon: +420 224 491 740