3-LENSUS: Lifelong Learning Network for Sustainable Development
Cíle projektu jsou následující:
- propojení univerzit a různých jiných aktérů na regionální úrovni do vzdělávacích sítí a
- vytovření kapacit pro podporu existujících a rozvoje nových regionálních vzdělávacích sítí a Regionálních center expertizy.
3-LENSUS: Lifelong Learning Network for Sustainable Development 
Cíle projektu jsou následující:
1) propojení univerzit a různých jiných aktérů na regionální úrovni do vzdělávacích sítí a
2) vytovření kapacit pro podporu existujících a rozvoje nových regionálních vzdělávacích sítí a Regionálních center expertizy.
Donor
Evropská Komise, Program celoživotního vzdělávání
Trvání projektu
únor 2009-prosinec 2010
Koordinátor projektu v COŽP UK
Andrew Barton, M.IntSt.
Partneři projektu
Projekt zahrnuje celkem 5 univerzit a 1 Regionální centrum expertizy v Evropě - viz seznam.
Popis projektu
Cíle projektu jsou následující:
1) propojení univerzit a různých jiných aktérů na regionální úrovni do vzdělávacích sítí a
2) vytovření kapacit pro podporu existujících a rozvoje nových regionálních vzdělávacích sítí a Regionálních center expertizy.
První obecný cíl má být dosažen prostřednictvím:
- podpory znovuoživení COPERNICUS Aliancie a vytvoření příležitostí k výměně mezi institucemi vyššího vzdělávání, regionálními vzdělávacími sítěmi a Regionálními centry expertizy
- vytvoření otevřené databázy příkladů inovativních praktik v oblasti vzdělávání pro udržitelný rozvoj, která by fungovala jako zdroj inspirace, propojení do sítí a podpory
- vytvoření prototypu virtuálního Evropského vzdělávacího prostoru pro udržitelný rozvoj, složeného z technologických, organizačních a vzdělávacích součástí
Druhý obecný cíl má být dosažen prostřednictvím:
- vytvoření a implementace programu seminářů pro účastníky z akademické obce i mimo ní, kteří se zajímají o regionální vytváření sítí a přístupy Regionálních center expertizy
- vytvoření Příručky nejlepších příkladů inovativních praktik regionálního vzdělávání pro udržitelný rozvoj různých stakeholderů se zvláštním zřetelem k roli univerzit v tomto procesu